Про це повідомив 27 квітня 2021 року
директор Департаменту державного нагляду у сфері теплопостачання Держенергонагляду Віталій Михайлович під час наради у
Міністерстві розвитку громад та територій України. У ході наради було підбито підсумки
проходження опалювального сезону 2020-2021 років, підготовки й виконання планів
заходів до опалювального сезону 2021-2022 років, а також відбулось обговорення
проблемних питань та шляхи їх вирішення. Віталій Михайлович повідомив, що
перед початком опалювального періоду 2020-2021 років (далі – ОП) представниками
Держенергонагляду оглянуто більше 4,8 тис. джерел
теплової енергії з приєднаними до них тепловими мережами та 21,4 тис. систем теплоспоживання споживачів теплової енергії, у тому числі
соціально важливих споживачів (закладів охорони здоров’я, освіти й дошкільної
освіти) та було виявлено 2 807 порушень вимог чинних норм і правил у сфері
теплопостачання. Протягом опалювального періоду
2020-2021 років Держенергонагляд здійснював постійний
моніторинг стану проходження ОП, виявленням та усуненням теплопостачальними
організаціями технологічних порушень, відновленням і дотриманням режиму
теплопостачання споживачів теплової енергії. Представники відомства брали
участь у роботі комісій суб’єктів господарювання з розслідування причин і
наслідків аварій та відмов на об’єктах у сфері теплопостачання, а також в межах
компетенції розглядали звернення суб’єктів відносин у сфері теплопостачання.
Так, представниками Держенергонагляду було
зафіксовано 4 656 випадків технологічних порушень на енергетичному обладнанні
та теплових мережах теплопостачальних організацій. «Найбільше випадків технологічних
порушень, що призвели до припинення теплопостачання населення і соціально
важливих споживачів, зафіксовано у Києві, Вінниці та Львові. Основні проблемні
питання у сфері централізованого теплопостачання – високий рівень зношеності
енергетичного обладнання, низькі темпи модернізації теплогенеруючих
установок, неукомплектованість персоналу та недотримання термінів проведення
перевірки знань», – зазначив директор Департаменту. Крім того, Віталій Михайлович від
імені Держенергонагляду надав рекомендації суб’єктам
відносин у сфері теплопостачання щодо переліку заходів, які необхідно виконати
до початку наступного опалювального періоду, серед яких: ●
своєчасно провести ремонтні та профілактичні
роботи на теплових установках і мережах у необхідних обсягах; ●
провести налагоджувальні роботи з усунення
порушень, виявлених у теплових та гідравлічних режимах роботи систем
теплопостачання; ●
виконати гідравлічні випробування теплових мереж
і місцевих систем опалення на щільність та міцність, провести їх промивку; ●
перевірити технічний стан теплових пунктів,
насосних агрегатів, водопідігрівачів, вузлів обліку теплової енергії,
контрольно-вимірювальних пристроїв та автоматики; ●
укомплектувати відповідні підрозділи теплового
господарства обслуговувальним персоналом, провести
його навчання та перевірку знань, протиаварійні тренування персоналу щодо
ліквідації технологічних порушень у системах теплопостачання та інші. «Тільки своєчасно розпочата та
організаційно забезпечена робота суб’єктів господарювання може гарантувати
стале функціонування та надійне теплопостачання в опалювальний період 2021-2022
роки», – наголосив директор Департаменту. |
версія для друку |