МІНІСТЕРСТВО ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ

За участі Міненерго триває робота з розблокування ЕСКО-договорів та розвитку ринку ЕСКО

13.11.2020 | 13:10

 

 

 

 

Міністерство енергетики розробило низку пропозицій щодо розвитку ринку ЕСКО, які передбачають розблокування процесу укладання ЕСКО-договорів, спрощення процедури їх підписання, покращенням привабливості та надійності ЕСКО-проєктів для фінансових установ, розширення механізму енергосервісу для модернізації обєктів комунального господарства тощо.

 

Механізми ЕСКО є дуже результативними для впровадження енергоефективних заходів. На сьогодні місцевими та центральними органами влади укладено 548 ЕСКО-договорів на загальну суму майже 1,26 млрд грн. Водночас, зараз існує низка бар’єрів, що не дозволяють ринку ЕСКО розвиватися. Зокрема, через правові колізії заблоковано підписання ЕСКО-договорів.

 

Для подолання технічного бар’єру Міненерго розробило законопроєкт, який після погодження Урядом було зареєстровано у Верховній Раді (проєкт закону «Про внесення змін до Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації», № 4274).

 

Водночас Міністерство енергетики спільно з Держенергоефективності за підсумками консультацій з представниками бізнесу та замовниками енергосервісу із залученням проєктів міжнародної технічної допомоги підготувало пропозиції для подолання основних перешкод для подальшого розвитку механізму енергосервісу.

 

Ці напрацювання стали основою законопроєктів № 4356 та 4357, які подав на розгляд парламенту народний депутат, член комітету з питань енергетики та ЖКП Юрій Камельчук.

 

Вони допоможуть відновити процес укладання договорів і дадуть поштовх до розвитку енергосервісу в Україні.

 

Законопроєктами передбачено таке:

Розблокування процесу укладання ЕСКО-договорів шляхом усунення правових колізій, що виникли із прийняттям нового закону про Публічні закупівлі.

Запровадження рахунків із спеціальним режимом використання для розрахунків за енергосервісними договорами для захисту приватних ЕСКО-інвестицій.

Поширення механізму енергосервісу на бюджетні установи державної форми власності, які не координуються ЦОВВ.

Спрощення та пришвидшення процедури укладання ЕСКО-договорів після успішного завершення тендеру.

Удосконалення термінів та підходів до визначення базового рівня споживання енергії та підходів до фіксації недотримання санітарних умов.

Можливість включення окремих заходів із заміщення традиційних видів палива в рамках енергосервісу

Можливість для сторін ЕСКО-договору переглядати розподіл економії на користь замовника, якщо він самостійно впроваджує додаткові енергоефективні заходи

Можливість пріоритезувати більш комплексні енергоефективні заходи за енергосервісом.

Обов’язок застосування елементів системи енергоменеджменту та енергомоніторингу.

Можливість матеріально стимулювати осіб, залучених до енергосервісу, за рахунок економії енергетичних витрат через успішну реалізацію ЕСКО-договору.

Унормування підходів до підстав для перегляду ціни енергосервісного договору за згодою сторін.

 

Після прийняття законодавчих змін в рамках нової цільової 5-річної програми з енергоефективності планується надання державної підтримки ЕСКО-проєктам, зокрема через механізм здешевлення кредитів.

 

Міненерго заявляє про свою готовність до оперативної та якісної співпраці та просить розглянути та підтримати вказані ініціативи для покращення умов реалізації ЕСКО-механізму в Україні.

 

версія для друку