МІНІСТЕРСТВО ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ

РАЕС та Дирекція Компанії стануть пілотною зоною впровадження корпоративної системи електронного документообігу

14.11.2019 | 09:03

 

 

Під керівництвом генерального директора РАЕС Павла Павлишина на електростанції та Дирекції НАЕК «Енергоатом» розпочато впровадження пілотного проєкту корпоративної системи електронного документообігу.

З метою переходу на електронний документообіг з 2015 року на Рівненській АЕС діє автоматизована система управління документацією (АСУД), яка автоматизує процеси управління документацією на всіх етапах її життєвого циклу. Наразі в АСУД РАЕС функціонує ціла низка документів (виробнича документація, договори, документація із закупівель, документація підрозділів, законодавчі акти, зовнішня документація та організаційно-розпорядча документація). Зокрема керівники вищої та середньої ланки мають змогу застосовувати кваліфіковані електронні підписи, які прирівнюються до власноручних.

Завдяки своєму досвіду та зазначеним напрацюванням, Рівненська АЕС поряд із Дирекцією Компанії стала пілотною у впровадженні проєкту корпоративної системи електронного документообігу (КСЕД). Метою його реалізації є створення єдиного електронного інформаційного простору Компанії і умов для переходу на безпаперовий документообіг, значне підвищення оперативності й ефективності роботи з документами, забезпечення прозорості процесів розробки і опрацювання документів, отримання дієвого інструменту контролю виконавчої дисципліни на кожному управлінському рівні, підвищення ефективності виробничих процесів. Розробка пілотного проєкту на Рівненській АЕС та Дирекції Компанії передбачає впровадження у подальшому єдиної системи електронного документообігу у всіх відокремлених підрозділах Енергоатома.

До групи управління проєктом на Рівненській АЕС на чолі із заступником генерального директора з якості та управління Віктором Кравцем увійшли заступник начальника загального відділу Наталія Коноваленко, начальник відділу супроводу електронного документообігу служби інформаційних технологій Сергій Процун, а також більше десяти експертів за різними напрямками.

Впровадження АСУД сприяло покращенню усіх процедур, пов’язаних із документообігом, проте як розповів Віктор Кравець існують певні нюанси щодо подальшого розвитку системи та її сертифікації, такі як обмеження щодо масштабування на відокремлені підрозділи Компанії та відсутність відповідного мобільного додатку. «Враховуючи курс країни на діджиталізацію, ми «йдемо в ногу з часом» та спільно із Дирекцією Енергоатома готові розпочати впровадження корпоративної системи електронного документообігу, яка може бути максимально інтегрована з іншими інформаційно-аналітичними системи та державною системою електронної взаємодії. Ми готові розпочати впровадження серійної системи електронного документообігу для 16 відокремлених підрозділів Компанії. Влітку цього року протегування цього завдання покладено на генерального директора РАЕС Павла Павлишина. Для Рівненської АЕС це буде означати перехід від АСУД з міграцією усіх даних до нового корпоративного продукту. Перші напрацювання у співпраці з РАЕС здійснила Хмельницька АЕС. Наразі нашою робочою групою доопрацьовані та актуалізовані усі технічні вимоги до КСЕД, які направлені керівнику проєкту впровадження КСЕД у Дирекції Компанії виконавчому директорові з якості та управління Сергію Брилю та до Дирекції з інформаційних технологій Компанії. Зокрема нашими спеціалістами попередньо вивчалась практика використання подібних систем в інших провідних вітчизняних компаніях. На черзі передбачається тендер Енергоатома із закупівлі програмного продукту», - підкреслив Віктор Кравець.

Проєкт повинен забезпечити перехід на електронний документообіг Компанії та використання кваліфікованого електронного підпису, спрощення та уніфікацію процедур перевірки та погодження документів, колективну роботу з електронними документами та їх маршрутизацію між структурними підрозділами, швидкий доступ до файлів нормативної, внутрішньої, зовнішньої документації та законодавчих актів користувачами системи, оперативний пошук документів та формування звітів, належний рівень виконавської дисципліни та відповідного поточного контролю за нею, підвищення корпоративної культури персоналу в роботі з документами, інформаційно-аналітичну підтримку діяльності керівництва, якості та своєчасності прийняття управлінських рішень, підвищення продуктивності праці персоналу, зниження всіх видів витрат, пов'язаних з етапами документообігу та завданнями діловодства, опрацювання запитів на інформацію, звернень громадян та інформаційну взаємодію з органами державної влади, зовнішніми організаціями.

За словами Віктора Кравця, після оголошення тендеру та до початку дослідно-промислової експлуатації системи групою управління проєктом на РАЕС планується розробити регламент про підтримку її користувачів у Компанії. Наступного тижня на Рівненській АЕС відбудеться виробнича нарада за участю представників відокремлених підрозділів та Дирекції Енергоатома з метою вивчення досвіду РАЕС у роботі з електронним документообігом для підготовки до впровадження КСЕД. В цілому введення корпоративного проєкту в дослідну експлуатацію заплановано на наступний рік.

 

версія для друку