МІНІСТЕРСТВО ЕНЕРГЕТИКИ ТА
ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ

Головна мета анбандлінгу - збереження транзиту газу через Україну

25.10.2017 | 14:23

 

 

25 жовтня 2017 р., м. Київ — Відокремлення напряму транспортування газу в окрему структуру має на меті не лише приведення внутрішніх реалій до вимог європейського законодавства, а й збереження транзиту через Україну після 2019 року. Таку думку висловив директор PwC Polska Павел Добровольский, виступаючи на 20-й міжнародній конференції «Нафта і газ 2017». PwC Polska за контрактом є радником Нафтогазу в процесі відокремлення діяльності з транспортування природного газу.

Польський експерт доповів про результати проведеної роботи та заплановані наступні кроки, які отримали підтримку Секретаріату Енергоспівтовариства. За словами керівника PwC Polska, відокремлення функції оператора ГТС від Нафтогазу має відбуватись у три основні етапи. На першому створюється філія «Оператор ГТС» в межах ПАТ «Укртрансгаз». На другому – базовий оператор ГТС (невелика організація з 200-300 співробітниками), який зможе виконувати функції оператора ГТС. Нарешті, на третьому етапі починає повноцінно працювати новостворений оператор ГТС з усіма необхідними функціями. 

Серед умов, необхідних для успішного здійснення анбандлінгу Павел Добровольский назвав модернізацію регуляторної бази, створення належної системи корпоративного управління нового оператора, винесення рішень Стокгольмського арбітражу по транзитній справі та можливе залучення європейського партнера.

Як зазначив голова правління НАК «Нафтогаз України» Андрій Коболєв, західні партнери вже проявляють інтерес до участі в управлінні українською ГТС. Зокрема, він заявив, що Нафтогаз веде переговори з чотирма зацікавленими операторами ГТС з Євросоюзу. Він підкреслив, що, згідно з українським законодавством, Росія не входить до переліку країн, компанії з яких зможуть стати учасниками такого партнерства. «Критерієм якості нашої роботи у процесі анбландлінгу є один результат: чи завершиться цей процес залученням європейського партнера або партнерів. На жаль, поява європейського партнера не є гарантією збереження транзиту, але його відсутність точно гарантує втрату транзиту», – впевнений Андрій Коболєв.

Очікується, що умови конкурсу на залучення партнерів до управління ГТС України буде затверджено урядом у листопаді.

Детальніше з презентацією плану анбандлінгу можна ознайомитись тут.

 

 

Департамент з корпоративних комунікацій
Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»

 

версія для друку