МІНІСТЕРСТВО ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ

Міненерго пропонує відтермінувати вимоги до скрапленого газу до 5 листопада 2021 року: обговорення проєкту постанови

16.04.2021 | 14:56

 

 

 

Міністерство енергетики України розпочинає громадське обговорення проєкту постанови, якою пропонує перенести з 5 травня на 5 листопада 2021 року набуття чинності Технічним регламентом щодо вимог до газу скрапленого для автомобільного транспорту, комунально-побутового споживання та промислових цілей. Цей крок необхідний для запобігання створенню кризової ситуації на ринку скрапленого газу і забезпечення його безперебійного постачання споживачам.

 

Для відтермінування початку дії регламенту запропоновано ухвалити постанову Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 р. № 667».

 

Навіщо відтерміновувати початок дії Технічного регламенту?

Технічний регламент щодо вимог до газу скрапленого для автомобільного транспорту, комунально-побутового споживання та промислових цілей (далі – Технічний регламент) затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 р. № 667.

 

Проте урядовою постановою від 03 лютого 2021 р. № 66 термін вступу в дію вимог Технічного регламенту перенесено до 5 травня 2021 року.

 

Після введення в дію Регламенту обіг та поставки на ринок скрапленого газу, який не відповідає вимогам Технічного регламенту, будуть заборонені.

 

За вісім місяців з моменту ухвалення Технічного регламенту до Національного агентства з акредитації України Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України надійшло лише шість заявок на акредитацію та розширення сфери акредитації на виконання робіт з оцінки відповідності за Технічним регламентом.

 

Станом на 14 квітня 2021 року Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України не затвердило жодного призначеного органу з оцінки відповідності газу скрапленого, що унеможливлює проведення оцінки відповідності Технічному регламенту та подальшу реалізацію на внутрішньому ринку України.

 

Отже, учасники ринку скрапленого газу позбавлені можливості отримати сертифікат відповідності або рішення про відповідність скрапленого газу вимогам цього Технічного регламенту.

 

Відтак, у разі початку дії Регламенту вже у травні є висока імовірність, що відсутність забезпечення оцінки відповідності скрапленого газу вимогам Технічного регламенту фактично зупинить господарську діяльність компаній, які здійснюють виробництво та постачання на ринок скрапленого газу України.

 

Це може призвести до товарного дефіциту на ринку скрапленого газу України, різких цінових коливань та вкрай негативно позначитися на споживачах скрапленого газу. Перш за все це матиме негативні наслідки для населення, яке використовує скраплений газ для комунально-побутового споживання.

 

Які інші зміни вносяться до постанови № 667?

 

Окрім відтермінування, також пропонується уточнити та ввести в Тнхнічний регламент нові терміни та визначення, що дозволить уникнути різного тлумачення положень регламенту.

 

Як надати пропозиції чи зауваження?

 

Зауваження та пропозиції до проекту постанови приймаються в письмовому вигляді та електронною поштою протягом місяця, до 16 травня 2021 року, за адресою: Міністерство енергетики України, 01601, м. Київ, вул. Хрещатик, 30; е-mail: olena.chaykovska@mev.gov.ua

 

Проєкт постанови розміщено за посиланням:

http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/control/uk/publish/article?art_id=245526690&cat_id=167475

 

 

версія для друку